Returer & reklamationer


Ångerrätt 

Som kund har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor enligt Distansköplagen (Svensk författningssamling 2005:59).

Ångerrätten gäller inte varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis livsmedel eller hygienprodukter).

Reklamation 
Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på mail ebutik@capellagarden.se (se under Gör så här vid retur och reklamation) För att kunna hantera reklamationer på ett effektivt sätt måste alltid digitala bilder på skadan bifogas. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Stiftelsen Capellagården frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Gör så här vid retur och reklamation

Skicka inte tillbaka varorna direkt. Du måste först kontakta oss genom att fylla i returblanketten och skicka till ebutik@capellagarden.seEfter att vi hanterat ditt mail skickar vi tillbaka en returfraktsedel som du själv skriver ut och sätter på paketet och sedan lämnar in till ditt närmsta postombud. När vi mottagit ditt paket och registrerat returen får du en bekräftelse via mail. 

Varorna bör packas ordentligt i oskadad originalförpackning samt originalemballage. Originalförpackningen bör inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas. 

- Returblankett

Återbetalning

Återbetalning sker sedan snarast, inom högst 14 dagar efter att vi har fått varorna till oss. Återbetalning sker med samma betalsätt som ursprungligen använts vid beställningen.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den skall betalas även om varan reklameras. Ev. reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

 

Kundvagnen är tom